Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Πληροφορίες για τον Όμιλο Αλγοριθμικής / Τι θα κάνουμε στον όμιλο Αλγοριθμικής;
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Σεπτέμβριος 21, 2017, 12:33:26 μμ »
Μια αποθήκη έχει 100 μπουκάλια κρασί και σε ένα από αυτά υπάρχει δηλητήριο. Για να βρείτε το μπουκάλι με το δηλητήριο έχετε τη δυνατότητα να στείλετε δείγματα στο χημείο.
Το χημείο κάνει έλεγχο και απαντάει με «ΝΑΙ» ή «ΌΧΙ» αν το δείγμα που έλεγξε έχει μέσα οσοδήποτε μικρή ποσότητα δηλητηρίου. 
Κάθε δείγμα μπορεί να περιέχει κρασί από περισσότερα από ένα μπουκάλια
Α) Μπορούμε να στέλνουμε ένα δείγμα στο χημείο και αφού μας απαντήσει να στέλνουμε άλλο.
Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός δειγμάτων που θα χρειαστεί να στείλουμε για να εντοπίσουμε το μπουκάλι με το δηλητήριο;
Β) Τα δείγματα θα πρέπει να σταλούν στο χημείο μόνο μια φορά όλα μαζί.


Το παραπάνω πρόβλημα είναι ενδεικτικό της σημασίας της πληροφορικής και ειδικότερα της σχεδίασης αλγορίθμων.

Αν βρίσκεται το παραπάνω πρόβλημα ενδιαφέρον και θέλετε να γράψετε κώδικα σε μια σύγχρονη γλώσσα όπως C++, Python ή Java και μπορείτε να λύσετε δυο από τα τρία προβλήματα που δίνουμε παρακάτω

•   Το πρόβλημα του αρχαίου κόσμου
•   Κανίβαλοι και Ιεραπόστολοι
•   Το πρόβλημα της διάσχισης γέφυρας

τότε πιστεύουμε ότι θα διασκεδάσετε με τη συμμετοχή σας τον όμιλο πληροφορικής και θα δείτε πολλούς νέους τρόπους σκέψης για επίλυση αλγοριθμικών προβλημάτων όπως

•   Το πρόβλημα του παραχαραγμένου κέρματος
•   Το πρόβλημα του εγγύτερου ζεύγους
•   Το πρόβλημα των 8 βασιλισσών
•   Το πρόβλημα του Ιώσηπου
•   Κατασκευή μαγικού/λατινικού τετραγώνου ή Sudoku
•   Το πρόβλημα του συντομότερου μονοπατιού σε γράφο
•   Το πρόβλημα του κύβου του Rubik
•   Έξοδος από λαβύρινθο
•   Ο γρίφος του Αϊνστάιν

Η κωδικοποίηση των αλγορίθμων θα γίνει σε C++.

Ένας από τους στόχους του ομίλου είναι και η δημιουργία ομάδας προγραμματισμού Η/Υ για συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής.
Ο όμιλος θα λειτουργεί ένα δίωρο μια φορά την εβδομάδα μετά το πέρας των μαθημάτων και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και Λυκείου.


Οι υπεύθυνοι καθηγητές

Ευριπίδης Βραχνός
Σοφία Ντούσκα
12
Πληροφορίες για τον Όμιλο Αλγοριθμικής / Όμιλος Αλγοριθμικής 2018-2019
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Σεπτέμβριος 21, 2017, 12:15:55 μμ »
Ο όμιλος Αλγοριθμικής θα λειτουργήσει και τη φετινή σχολική χρονιά 2018-2019. Θα ασχοληθούμε πάλι με τη γλώσσα προγραμματισμού C++ και με διάφορους λογικούς γρίφους και στη συνέχεια θα υλοποιήσουμε εφαρμογές στη γλώσσα Python.



Επίσης κάθε χρόνο οι μαθητές του ομίλου είναι προσκεκλημένοι στο θερινό σχολείο πληροφορικής του τμήματος πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά που διενεργείται μια εβδομάδα του Ιουνίου.
13
Συναντήσεις Ομίλου 2016-2017 / Συνάντηση 3 Απριλίου 2017
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Απρίλιος 04, 2017, 12:45:09 μμ »
Στην τελευταία συνάντηση υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα για την επίλυση της πρωτοβάθμιας εξίσωσης. Να μελετήσετε τις διάφορες περιπτώσεις.


Ο κώδικας είναι ο παρακάτω αλλά σας το επισυνάπτω και ως αρχείο Python

Κώδικας: python [Επιλογή]
print("Δώσε τους συντελεστές της εξίσωσης") 
a = int(input("a = "))
b = int(input("b = "))
c = int(input("c = "))
print("Έδωσες την παρακάτω εξίσωση")
print (a, "x + ", b, " = ",c)
if a == 0:
    if b==c:
        print ("Αόριστη. Άπειρες Λύσεις")
    else:
        print ("Αδύνατη. Δεν έχει λύσεις")
else:
    x = (c - b) / a
    print ("x = ", x)



Προσοχή ο κώδικας είναι στην Python 3
14
Γ Τάξη / Αναζήτηση στην Python
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Φεβρουάριος 22, 2017, 10:19:19 μμ »
Στο τελευταίο μάθημα υλοποιήσαμε το πρώτο τμήμα του αλγορίθμου από το φύλλο εργασίας:

Κώδικας: Python [Επιλογή]
from  random  import randint  
secret_number = randint(1,20)
guesses = 0
found = False
while  not  found and guesses < 10   :
    guess = int( input( "Μάντεψε τον αριθμό : ")  )
    guesses += 1
    if guess == secret_number :
         print ( "Μπράβο το βρήκες με ", guesses, "προσπάθειες" )   
         found  = True
    else :
         print ("Δυστυχώς δεν το βρήκες, Ξαναπροσπάθησε" )
if found == False:
    print( "Δυστυχως χασατε!!" )
15
Α Τάξη / Η συνέχεια στο eclass
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Φεβρουάριος 19, 2017, 09:13:59 μμ »
Από εδώ και στο εξής το μάθημα μετακομίζει σε κλειστό πίνακα στο eclass στον οποίο έχετε πρόσβαση με τους λογαριασμούς που σας έδωσα.
16
Συναντήσεις Ομίλου 2016-2017 / Συνάντηση 12 Φεβρουαρίου 2017
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Φεβρουάριος 07, 2017, 05:48:45 μμ »
Στην τελευταία συνάντηση είπαμε να το ρίξουμε λίγο στην Python και να ασχοληθούμε λίγο με την κρυπτογραφία.

Προσοχή!! Δουλεύουμε στην Python 3!!! (έκδοση 3.6) την οποία μπορείτε να κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.python.org/ftp/python/3.6.0/python-3.6.0.exe

Δυο σχολικά βιβλία που κάνουν στο επαγγελματικό λύκειο μπορείτε να βρείτε εδώ:
Αρχές Προγραμματισμού Β τάξη ΕΠΑΛ
Προγραμματισμός Υπολογιστών Γ' ΕΠΑΛ

Το παρακάτω πρόγραμμα κρυπτογραφεί το κείμενο text με τον αλγόριθμο του Καίσαρα μετατοπίζοντας κάθε γράμμα key θέσεις στο αλφάβητο.

Κώδικας: python [Επιλογή]

def encrypt(text, key):
    cipher = ""
    for letter in text:
        cipher += chr( ord(letter) + key )
    return cipher


Είχαμε κάνει το παραπάνω και είχαμε πει να δοκιμάσετε να κάνετε την αποκρυπτογράφηση. Επίσης να λύσετε το πρόβλημα της κυκλικής μετάθεσης, δηλαδή ότι μετά το Ω είναι το Α στα ελληνικά και μετά το Z είναι το Α στα αγγλικά!!

Υπόδειξη: Στην Python ισχύει ο ίδιος τελεστής για το υπόλοιπο της ακέραιας διαίρεσης, έτσι αν θέλουμε το γράμμα που είναι 4 θέσεις μετά το Y, δηλαδή Y -> Z -> A -> B -> C , προσθέτουμε στη θέση που είμαστε key % 24 !!! Δοκιμάστε το στην πράξη με πραγματικά παραδείγματα.

Γιατί να μάθω Python
17
Συναντήσεις Ομίλου 2016-2017 / Συνάντηση 5 Φεβρουαρίου 2017
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Φεβρουάριος 05, 2017, 02:57:08 μμ »
ΕΡΓΑΣΙΑ Το παιχνίδι ΠΕΤΡΑ-ΨΑΛΙΔΙ-ΧΑΡΤΙ
Θα αναπτύξετε ένα πρόγραμμα το οποίο θα παίζει το παιχνίδι ΠΕΤΡΑ - ΨΑΛΙΔΙ - ΧΑΡΤΙ. (Rock -Scissors - Paper)
Ο χρήστης Θα δίνει το αρχικό γράμμα για κάθε αντικείμενο και ο υπολογιστής θα παράγει κάποιο στην τύχη.
 
Αρχικά κατεβάστε το  Φύλλο Δραστηριότητας από εδώ
διαβάστε το προσεκτικά και ακολουθήστε τις οδηγίες βήμα - βήμα.

Το πρόγραμμά μας θα πρέπει στο τέλος
1. Να παίζει συνεχόμενους γύρους. Σε κάθε γύρο να ρωτάει τον παίκτη αν θέλει να συνεχίσει
2. Να καταγράφει τις νίκες τις ήττες για τον παίκτη και τον υπολογιστή και να εμφανίζει στο τέλος τα συνολικά αποτελέσματα και τον τελικό νικητή.
και εντελώς προαιρετικά
3. Να εμφανίζει το αντικείμενο που επέλεξε τις περισσότερες φορές ο παίκτης

Δίνω ένα ημιτελές τμήμα του παιχνιδιού που θα πρέπει να αναπτύξετε με βάση τις οδηγίες του φύλλου εργασίας. Μπορείτε να το κατεβάσετε και από εδώ σε μορφή cpp.
Κώδικας: cpp [Επιλογή]

#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
using namespace std;

int main ()
{
    int index;
    char computer;
    char player, choice;

    srand (time(NULL));

    cout << "********************************" << endl;
    cout << "*  Rock-Paper-Scissors Game Ver. 0.1  *" << endl;
    cout << "*         programmed by Euripides          *" << endl;
    cout << "********************************" << endl;

    cout << endl;

    cout << " Keep Calm, it is your turn now " << endl;
    cout  << "Enter choice : P: Paper, S: Scissors and R: Rock " << endl;
    cin >> player;

    index = rand() % 3 ;
    if (index == 0)
        computer = 'R';
    else if (index == 1)
        computer = 'P';
    else
        computer = 'S';

    cout << " You     : " << player << endl;
    cout << " Computer: " << computer << endl;

    if (player == 'P' && computer == 'R') {
        cout << "you win" << endl;
    }
    else {
        cout << "you lose" << endl;
    }
    cout << "***************" << endl;
    cout << "   GAME OVER  " << endl;
    cout << "***************" << endl;

  return 0;
}

18
Α Τάξη / Πως να γραφτώ στην ηλεκτρονική τάξη?
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Φεβρουάριος 02, 2017, 03:38:00 πμ »
Για να γραφτείτε σε ένα μάθημα στο eclass πηγαίνετε στην ιστοσελίδα,
http://eclass.sch.gr/ , και κάνετε κλικ εκεί που λέει Σύνδεση με Λογαριασμό sch.gr

 
Εισάγετε τους κωδικούς που σας έχουμε δώσει:
 
και θα βρεθείτε σε μια οθόνη όπως αυτή που βλέπετε παρακάτω. Αυτό είναι το χαρτοφυλάκιό σας, δηλαδή τα μαθήματα στα οποία είστε εγγεγραμμένοι. Τώρα είμαι μέσα με τον δικό μου λογαριασμό και είμαι εγγεγραμμένος σε δυο μαθήματα. Εσείς θα βλέπετε κενή αυτή τη λίστα γιατί δεν θα είστε ακόμα εγγεγραμμένοι σε κάποιο μάθημα. Στη συνέχεια επιλέγετε από το μενού αριστερά Μαθήματα
 
και θα δείτε τη λίστα όλων των μαθημάτων του σχολείου σας!!! Μετά επιλέγετε το μάθημα στο οποίο θέλετε να εγγραφείτε.
 
 
Αν θέλετε να εγγραφείτε σε ένα κλειστό μάθημα, δηλαδή σε μάθημα στο οποίο η πρόσβαση δεν είναι ελεύθερη θα πρέπει να κάνετε αίτημα στον καθηγητή. Αφού επιλέξετε το μάθημα που θέλετε από την προηγούμενη λίστα (π.χ. εγώ μόλις επέλεξα Μαθηματικά Γ Γυμνασίου) θα δείτε την παρακάτω οθόνη στην οποία θα πρέπει να γράψετε κάτι στο κενό πλαίσιο π.χ. το όνομά σας και να κάνετε κλικ στο Υποβολή αίτησης. Μετά περιμένετε να σας έρθει ειδοποίηση στο email σας.
 
19
Α Τάξη / Μάθημα Τρίτης 31/1 και Πέμπτης 2/2
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Ιανουάριος 30, 2017, 07:06:15 μμ »
Στο μάθημα αυτής της εβδομάδας θα επαναλάβω για το email και το eclass πάλι, και θα έχετε για την άλλη φορά τις ερωτήσεις στο τέλος του κεφαλαίου 14 του σχολικού βιβλίου, που μπορείτε να βρείτε και στον παρακάτω σύνδεσμο.
Κεφάλαιο 14 Σχολικό Βιβλίο

Επίσης από εδώ και πέρα κάποιες ανακοινώσεις και υλικό θα το αναρτώ μόνο στο eclass οπότε αν δεν μου έχετε στείλει email από τον λογαριασμό σας στο σχολικό δίκτυο όπως είχαμε πει και δεν έχετε γραφτεί εκεί δεν θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις.

Για να συνδεθείτε στο μάθημα στο eclass θα πρέπει να μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο και να εισάγετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό που σας έδωσα.

http://eclass.sch.gr/courses/G1618231/

Οδηγίες για την ηλεκτρονική τάξη μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://docs.openeclass.org/3.5/el:mans


Προσοχή αν δεν είστε εγγεγραμμένοι, θα πρέπει να κάνετε αίτηση στο μάθημα για να την εγκρίνω.
20
Γ Τάξη / Επίλυση Δευτεροβάθμιας Εξίσωσης
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Ιανουάριος 29, 2017, 09:12:02 μμ »
Στο μάθημα παρουσίασα το παρακάτω πρόγραμμα για την επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης:

Κώδικας: Python [Επιλογή]
from math import sqrt
print "***********************"
print "** Quadraic Equation **"
print "***********************"

a = input("a = ")
b = input("b = ")
c = input("c = ")

D = b*b - 4*a*c

x1 = (-b + sqrt(D))/(2*a)
x2 = (-b - sqrt(D))/(2*a)

print "x1 = ", x1
print "x2 = ", x2


Θυμίζω ότι για την επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης ισχύουν τα παρακάτω:
 

ΕΡΓΑΣΙΑ
Θα πρέπει να διακρίνετε τις παραπάνω περιπτώσεις όπου έχουμε διπλή ρίζα ή η εξίσωση είναι αδύνατη.
Τι θα συμβεί αν δώσουμε
a = 0, b = 1, c = 10 ;
Ποια εξίσωση είναι αυτή και ποια είναι η λύση της; Μπορείτε να επεκτείνετε το πρόγραμμα ώστε να καλύπτει και αυτή την περίπτωση;


Μπορείτε να συμβουλευτείτε τις παρακάτω πηγές:
Δευτεροβάθμια Εξίσωση στο σχολικό βιβλίο
https://en.wikipedia.org/wiki/Quadratic_equation
Σελίδες: 1 [2] 3 4 ... 10